تغییرات جدید سامانه میخک
تسهیل ارائه مدارک و فرم ها به بخش کنسولی
پس از اجرای این طرح، اخذ مدارک و فرم های مذکور به صورت کاغذی در محل کنسولی حذف گردیده و صرفاً از طریق آپلود در سامانه میخک امکان میباشد.
به اطلاع هم میهنان گرامی می رساند که بر اساس اعلام اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه، در ادامه طرح تسهیل ارائه خدمات غیرحضوری به ایرانیان مقیم، از نیمه آبانماه مرحله جدید تغییرات سامانه مدیریت خدمات یکپارچه کنسولی (میخک) اجرایی خواهد شد.
بر این اساس متقاضیان صدور گذرنامه عادی (غیرالکترونیک) و نیز بخش زیادی از خدمات حوزه سجلات لازم است قبل از مراجعه به بخش کنسولی سفارت، نسبت به تکمیل فرم ها و ورود اطلاعات و نیز بارگذاری تصویر مدارک ضروری بر روی سامانه میخک در اینترنت اقدام و به هنگام مراجعه کد رهگیری آن را ارائه نمایند.
به بیان دیگر پس از اجرای این طرح، اخذ مدارک و فرم های مذکور به صورت کاغذی در محل کنسولی حذف گردیده و صرفاً از طریق آپلود در سامانه میخک امکان پذیر میباشد.
از هموطنان گرامی تقاضا میشود پیش از مراجعه برای خدمات کنسولی، ضمن اخذ نوبت از طریق همین سایت (اینجا کلیک کنید)، اگر تاکنون از در سامانه میخک استفاده نکرده اند، با مراجعه به آدرس Mikhak.Mfa.ir با استفاده از کدملی و آدرس ایمیل خود ثبت نام نمایند.